Recenze Audi 80 AUDI KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY AUDI

Recenze Audi 80

Audi 80 je dnes už historickým modelem, jelikož se přestal vyrábět v roce 1996, přesto je o ně v kategorii ojetých vozů stále zájem. V praxi se tento vůz ukázal jako velmi spolehlivý, bez problémů zvládne statisíce kilometrů, ale také má své mouchy – v současnosti ho lze jen obtížně sehnat v relativně dobrém technickém stavu. To v praxi znamená, že čím více jeho cena klesá, tím vyšší budou náklady na opravu.

Exteriér

Na karoserii vozu byl použit pozinkovaný plech, díky němuž je lépe chráněna před elektrochemickou korozí. U některých modelů jsou ovšem pozinkovány jen některé části, především ty, jejichž hrany jsou ke korozi nejnáchylnější. Díky svému oblejšímu tvaru může působit poněkud drobně (zvláště v porovnání s novými modely Audi), ovšem nenechte se zmást. Provedení typické pro 80. léta možná na první pohled nezaujme, ovšem ani dnes příliš neztrácí na atraktivitě.

Interiér – překvapivě pohodlný

Přestože je Audi 80 ve srovnání se současnými modely Audi střední třídy o poznání menší, interiér překvapí svou prostorností a pohodlím. Mohutná přístrojová deska vytváří luxusní dojem, uvážíme-li dobu, v níž byl vůz novinkou. U novějších verzí „osmdesátky“ se pak můžeme setkat s poměrně prostorným zavazadlovým prostorem, který byl u starších verzí podstatně menší. Tato změna byla zapříčiněna přesunem motoru dopředu.

Výbava

U novějších modelů se již můžeme setkat s elektrickým stahováním oken a nastavením zrcátek, dále tu máme manuální klimatizaci a centrál. Modely vyráběné od roku 1994 mají ve své výbavě i airbag pro řidiče, který byl do té doby k mání pouze za příplatek.

Zpracování – velice tichý

Po nastartování motoru se dočkáme příjemného překvapení – protihluková izolace byla výborně vyřešená, což z „osmdesátky“ činí velmi tiché autíčko (samozřejmě pokud uvážíme jeho „stáří“). Co se týče jízdních vlastností, dokáže se tento model dobře pohybovat v jakémkoli provozu a ovládání je nanejvýš pohodlné. Většina modelů je mimo jiné vybavena ruční pětistupňovou převodovkou. Jediné na co je potřeba si dát při výběru pozor je motor. Ojeté vozy ho zpravidla mívají v nepříliš dobrém stavu, ovšem pokud ho předchozí majitel příliš nepřehříval, zvládne najet ještě spousty kilometrů.

Technické parametry:

Audi 80 2.0 E (1992)

  • Motor: zážehový řadový čtyřválec
  • Zdvihový objem (cm3): 1984
  • Max. výkon (kW/k): 85/116
  • při otáčkách/min: 5300
  • Max. točivý moment (N.m-1): 168
  • při otáčkách/min: 3250
  • Max. rychlost (km/h): 196
  • Zrychlení 0–100 km/h (s): 11,8
  • Počet převodových stupňů : 5
  • Pohotovostní hmotnost (kg) : 1080
  • Zavazadelník (m3): 0,425
  • Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km): 10,4/5,3/8,2
  • Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4405/1695/1395/2545

Fotogalerie - Audi 80