Recenze Audi A8 AUDI KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY AUDI

Recenze Audi A8

Model A8 je další z řady luxusních limuzín slibující prostor, komfort ale i praktičnosti a sportovního ducha. Asi nejvýznamnější změnou, kromě toho že je ještě o něco větší než předchozí model je to, co na první pohled není vidět, ale při jízdě to jistě pocítíte. Elegantní tvar karosérie totiž skrývá tzv. Audi Space Frame což je prostorový rám vyrobený z hliníku a tím je až o 40% lehčí než srovnatelný rám z oceli. V překladu to znamená více než 140 koní na tunu při nejslabším motoru 3,0l TFSI. Což není málo na přes pět metrů dlouhé a téměř dva metry široké, robustní vozidlo.

Exteriér – v lehčím provedení

Tradiční rysy automobilky se nezapřou ani v tomto modelu, oblé křivky a protažená kapota s masivní maskou a přimračenými světlomety s LED diodami pro denní svícení. Nejzajímavější je již zmíněné částečné provedení z hliníku, čímž je hmotnost snížena o 40% oproti stejné konstrukci z oceli.

Interiér - elegance, luxus

Jak už se dá od Audi očekávat, může se zákazník těšit na precizně provedený interiér z kvalitních materiálů, povedený palubní počítač, vylepšenou navigaci, nespočet elektronických funkcí a vychytávek a překvapivě přehledné rozložení tlačítek a ovladačů, nastavitelné sedačky snad ve všech polohách a spoustu dalšího. Komu by se to ale zdálo málo, proto toho má Audi za příplatek připraveny nadstandardní doplňky v celkové hodně až 630 000 korun a tam už si přijde na své i nejnáročnější uživatel.

Jízdní vlastnosti

Robustní limuzína se chová sebejistě a reprezentativně na všech komunikacích, perfektně vyladěné řízení si poradí i s klikatými okreskami nebo v městském provozu. Skutečné kvality vozu se však projeví až za hranicí měst a to zejména na dálnici. A8 není vozítko do města, je to tahoun na dálkové cesty a dálnice je jeho rajón. Při rychlostech 160-200 km/h motor stále tiše přede a okolní hluk je i při této rychlosti téměř neslyšitelný.

Pohonné jednotky

V současné době nabízí Audi pro tento model 4 motory a to 2 benzínové (3,0l TFSI a 4,2l FSI) a 2 dieselové (3,0l TDI a 4,2l TDI DPF). Nejsilnější benzínový osmiválec o objemu 4,2l s přímím vstřikováním poskytuje výkon 273kW a to už dokáže pořádně zamáčknout do sedačky. 1835 kg vážící kolos s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,7 sekundy a dosáhne max. rychlosti 250km/h, kde však již tradičně narazí na omezovač.

Bezpečnost

Audi v tomto voze klade vysoké nároky na bezpočet aktivních bezpečnostních a protikolizních systémů, aby se pasivní systémy vůbec nemusely dostat ke slovu. I přesto však Audi nezanedbalo ani systém pasivní ochrany. Chrání vás promyšlený systém adaptivních airbagů s rozpoznáním polohy sedadla, boční a hlavové airbagy a mnoho dalšího.

Technické parametry

  • Motor: 4.2 TDI DPF quattro
  • Druh motoru: Osmiválcový vidlicový vznětový přeplňovaný motor, přímé vstřikování TDI®
  • Zdvihový objem [cm3]: 4134
  • Výkon v kW: 258
  • Pohotovostní hmotnost [kg]: 1995
  • Celková přípustná hmotnost [kg]: 2660
  • Přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu [kg]: 750
  • Přípustné hmotnosti brzděného přívěsu 12% [kg]: 2300
  • Objem nádrže (cca l): 90
  • Max. rychlost manuál [km/h]: 250
  • Zrychlení 0-100 km/h manuál [s]: 5,5
  • Pohonné hmoty: Nafta dle EN 590
  • Spotřeba město [l/100 km]: 10,2
  • Spotřeba mimo město [l/100 km]: 6,1
  • Spotřeba kombinovaná [l/100 km]: 7,6
  • Emise CO2 kombinované [g/km]: 199

Fotogalerie - Audi A8