Recenze Audi Q7 AUDI KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY AUDI

Recenze Audi Q7

Řada Q není pro příznivce automobilů žádnou novinkou, ale přece jen proč si nepřipomenout jak to všechno začalo. V roce 1980 firma Audi představuje Audi-quattro, stálý pohon všech 4 kol. O 6 let později dokazuje dokonalost svého systému, Audi 100 CS vyjíždí skokanský můstek. V roce 2005 opakují stejný kousek s luxusním vozem Audi A6. Ale limuzín už bylo dost, je třeba stvořit něco majestátního… Ještě téhož roku přestavuje Audi na 61. ročníku mezinárodního autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem s velkou slávou majestátní SUV nově zrozené řady Q, model Q7.

Exteriér – dynamika, všestrannost

Q7 není žádný drobeček, 5 metrů na délku a bezmála 2 metry na šířku, to už budí pěknou řádku respektu. Oblé linie, hladké křivky, precizní přesnost a speciální poměr mezi vysokými bočními plechovými plochami a plochým pásem oken odkazují na charakteristickou dynamiku značky. Konstruktérům se však povedlo skloubit i další tradiční rysy automobilky jako jsou přimračené světlomety nebo mohutná maska chladiče s chromovým lemem s terénními prvky jako je vysoký nárazník s dominantními sacími otvory. Ty jednak excelentně doplňují tvar masivní karosérii ale navíc přivádí vzduch do motoru a chladí obří keramické brzdy, krotící energii tohoto kolosu.

Interiér – luxus nejvyšší třídy

Jak už bývá u SUV vozů zvykem, nabízí i Q7 pořádnou dávku prostoru pro 5 nebo dokonce 7 cestujících. Palubní deska i všechny ostatní části interiéru jsou vytvořeny z kvalitních materiálů, včetně plastů, které ani v horkých letních dnech nepáchnou. Sedačky z pravé kůže jsou samozřejmostí avšak na přání zákazníka je možná záměna za kvalitní neméně pohodlné, potažené látkou. Pohodlí cestujících zajišťuje například 4 zónová automatická klimatizace nebo pro milovníky hudby span class="highlight-1">„Bang & Olufsen advanced Soundsystem“ což zahrnuje více než 14 reproduktorů, každý s vlastním zesilovačem, subwoofer, akustické čočky a precizní hliníkové kryty všech reproduktorů poskytujících celkový výkon přesahující 1 000 W. Také přehledný systém všech tlačítek v dosahu řidiče a vylepšenou navigaci.

Bezpečnost - Pojízdná pevnost

Euro ncap hodnotí Q7 čtyřmi hvězdami z pěti, zejména kvůli tomu, že chybí airbag chránící kolena řidiče a spolujezdce. Chybějící body k 5ti ztratil vůz také kvůli posunutí předního panelu o 11,3mm. Automobilka však tvrdí, že závadu opravila v nové řadě se již tento problém nevyskytuje. Při bočním nárazu poskytuje Q7 maximální ochranu. Ve standardní výbavě je nejen airbag řidiče a spolujezdce, hlavový airbag sideguard včetně bočních airbagů vpředu ale také spousta elektronických bezpečnostních systémů jako je Audi lane assist – kontrola jízdního pruhu nebo span class="highlight-2">Audi side assist – který kontroluje dění na vozovce kolem vás a zejména v pruhu vedle vozidla a předchází boční srážce při přejíždění z pruhu do pruhu.

Pohon

To co je zdaleka nejzajímavější však najdeme pod kapotou. Audi nabízí pro tento model celou řadu naftových motorů od vidlicového šestiválce o objemu 3.0l se systémem vstřikování common-rail a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 150kW až po přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4.2l a výkonu 250kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,3 což je na 2,5 tuny vážící kolos opravdu perfektní.

Jízdní vlastnosti

Na silnici je Q7 královnou, výkonný motor umožňuje snadné předjíždění a ze spousty režimů nastavení podvozku si i ten nejnáročnější uživatel vybere. Menší problémy má vůz pouze na okreskách a to v nedotáčivosti způsobené délkou vozidla, není tedy možné řezat ostré zatáčky ve vyšších rychlostech. V terénu se vůz chová poměrně dobře a při nastavení podvozku do režimu „offroad“ lze projet i těžším terénem. Problémem vozu v terénu je ale vysoká hmotnost motoru a celková velikost auta, které pak v lese vypadá tak trochu jako slon v porcelánu.

Audi Q7 V12 TDI –Nejlepší z nejlepších

Novinkou řady Q7 je model V12 TDI, který jak už název napovídá, je osazen největším dieselovým motorem na světě, jedná se o vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0l dosahující úctyhodných 500 koní a točivého momentu 1000 NM umožňující zrychlit z 0 na 100 za 5,5 sekundy. Oproti svému staršímu bratříčkovi „sedmička“ také lehce povyrostla a přibrala i pár kilo navíc. I přesto však dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h na této rychlosti vás totiž zastaví elektronický omezovač. Dalo by se teda říct že drží všechna nej z SUV je největší, nejtěžší, nejvýkonnější a nejrychlejší.

Technické parametry:

  • Objem motoru: 5934 ccm
  • Maximální výkon: 373 kW (500 k) při 3750 Nm
  • Maximální točivý moment: 1000 Nm při 1750 - 3250 ot/min
  • Převodovka: 6stupnová automatická
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
  • Kombinovaná spotřeba: 11,3 l/100 km
  • Provozní hmotnost: 2600 kg
  • Délka/výška/šířka: 5063 mm/1737 mm/2000 mm
  • Rozvor: 3002 mm
  • Zavazadelník/po sklopení: 775 l/2035 l

Fotogalerie - Audi Q7