Recenze Audi TT RS Coupé AUDI KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY AUDI

Recenze Audi TT RS Coupé

Sportovní vozy značky Audi s označením RS přišly na trh v roce 1992 a od té doby prodělaly řadu změn a prošly několika modifikacemi. Jedním z nejnovějších RS modelů je Audi TT RS Coupé, kterému se nyní podíváme na zoubek.

Exteriér – jedinečně dynamický

Jakými slovy lze vystihnout celkový design vozu a dojem, který zanechává? Síla, jedinečnost, nadčasové vedení linií, dynamika – Coupé prostě dokáže fascinovat. Velmi výrazný je přední nárazník se zvětšenými přívody vzduchu, ale díky oblejšímu tvaru vozu nebudí agresivní dojem. Celkovou dynamiku pak umocňuje výrazný difuzor a dvouproudý výfuk s oválnými koncovkami. Přední světla podsvěcují LED diody a při pohledu z boku nejvíce zaujmou dvacetipalcová kovaná hliníková kola se 7 dvojitými paprsky.

Interiér – malý, ale pohodlný

Jediné co se dá interiéru vozu vytknout je poněkud malý prostor, ale pokud přihlédneme k celkovému (a kvalitnímu) zpracování, lze tuto drobnou vadu lehce přehlédnout. Sportovní sedadla s bočními liniemi poskytují pohodlí více než dost a plusem je i zavazadlový prostor, který se dá sklopením zadních sedadel zvětšit až dvojnásobně.

Výbava

Součástí výbavy je, kromě již standartních prvků, také originální příprava pro mobil na hlasové ovládání. Ta je umístěna v odkládací přihrádce na středovém panelu a je vybavena anténou, handsfree a nabíječkou. Rozhraní bluetooht je možné ovládat pomocí multifunkčního volantu.

Bezpečnost

U tohoto modelu nebylo nic ponecháno náhodě, co se bezpečnostního opatření týče. Karoserie je vyztužená vysokopevnostní ocelí, díky čemuž je auto velmi stabilní a kompaktní. Ochranné oblouky tedy nejen spolehlivě chrání, ale i dobře vypadají. Řidiče a spolujezdce při čelním nárazu chrání velkoobjemový airbag, což je dnes téměř samozřejmostí. Speciální pozornost však byla věnována minimalizaci následků bočního nárazu. Co všechno nás tedy chrání? Především tedy boční airbagy, které eliminují zranění hlavy a hrudníku, dále sem patří efektivní boční čalounění a výztuž dveří. Nelze opomenout ani integrální systém hlavových opěrek a speciálně tvarovaná sedadla, která při nárazu zafixují horní polovinu těla. Třešničkou na dortu jsou potom tříbodové bezpečnostní pásy opatřené napínači a omezovači maximální síly.

Technologie

Díky označení RS je dopředu jasné, že tohle auto není žádný pomalý hlemýžď. Jeho srdcem je motor TFSI, který ho dokáže rozhýbat z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Nejvyšší rychlost, kterou lze dosáhnout, je omezena na 250 km/h, po vypnutí omezovače je možné rychlost vytáhnout až na 280 km/h. Maximální točivý moment dosahuje až 450 Nm-1, ručička otáčkoměru tedy bude ukazovat mezi 1600 a 5300 otáčkami za minutu, díky čemuž nemá RS Coupé nejmenší problémy s předjížděním. Silnější ho tahu a vyšší efektivity docílili konstruktéři vyvinutím tohoto pětiválce tak, že se kombinuje přímé vstřikování benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Provedení sportovního podvozku našlo inspiraci u jiných modelů TT, u tohoto modelu je však snížený o 10 mm a díky tomu hraje zásadní roli zavěšení zadních kol. Zákazník si může rovněž objednat adaptivní tlumení Audi magnetic ride, kde je možné volit mezi dvěma režimy (Comfort, Dynamic).

Technické parametry:

  • Výška: 1 34 mm
  • Šířka: 1,84 m
  • Šířka včetně zpětných zrcátek: 1,95 m
  • Délka: 4,19 m
  • Název motoru: 2.5 TFSI
  • Druh motoru: Řadový pětiválcový zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu, přeplňováním turbodmychadlem a chlazením stlačeného vzdudu
  • Zdvihový objem cm3: 2480
  • Výkon v kW: 250
  • Max. výkon kW při min-1: 250/5400-6700
  • Max. točivý moment při min-1: 450/1600-5300
  • Druh pohonu: Pohon všech kol quattro
  • Převodovka série: Šestirychlostní manuální převodovka
  • Pohotovostní hmotnost [kg]: 1525
  • Celková přípustná hmotnost [kg]: 1850
  • Max. zatížení střechy [kg]: 75
  • Objem nádrže (cca l): 60
  • Max. rychlost manuál [km/h]: 250 (elektronicky omezeno, 280 km/h za příplatek)
  • Zrychlení 0-100 km/h manuál [s]: 4,6
  • Pohonné hmoty: Bezolovnatý benzin OČ 98
  • Spotřeba město [l/100 km]: 13,1
  • Spotřeba mimo město [l/100 km]: 6,9
  • Spotřeba kombinovaná [l/100 km]: 9,2
  • Emise CO2 kombinované [g/km]: 214
  • Emisní třída manuál: EU5

Fotogalerie - Audi TT RS Coupé