Historie AUDI KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY AUDI
Historie

Audi V8

V roce 1988 uvedla automobilka na trh model Audi V8, čímž odstartovala výrobu vozů luxusní třídy. Vůz v oné době představoval vrchol své kategorie především díky technickému vybavení Do nového modelu byl zakomponován lehce konstruovaný osmiválcový motor o výkonu 184 kW a objemu 3,6 l a elektronicky řízená automatická čtyřstupňová převodovka. O rok později byla na trh uvedena verze Long, kde se rozvor protáhl o více než 30 cm.

Rok 1992 přinesl další změnu, nově vyrobené vozy dostaly zcela nový osmiválec s objemem 4,2 l. Tato limuzína se přestala vyrábět roku 1994, jejím nástupcem se stal model Audi A8, představený v témže roce.

Fotogalerie - Audi V8

 

Audi Quattro

Zlom ve výrobě automobilů této značky nastal v roce 1980, kdy byl v Ženevě poprvé představen sportovní vůz s pohonem všech čtyř kol Audi Quattro. Do té doby byl stálý pohon kol používán jen u nákladních a terénních vozů, je tedy jasné že nové Quattro mělo nevídaný úspěch.

Pojďme si ho tedy ve zkratce představit. V době uvedení na trh byl použit desetiventilový pětiválec s jediným váčkovým hřídelem a objemem 2,1 l. Motor byl původně naladěn na výkon 160 koní (149 kW), postupně se však zvyšoval – nejprve na 200 a po představení čtyřventilové hlavy válců bylo možné se dostat až na 220 koní (164 kW). Není tedy divu, že ještě tentýž rok se s rallye typem Audi Quattro povedlo vyhrát. A co víc, vůz dominoval soutěžím po další dva roky.

Modely Audi Quattro se vyráběly až do roku 1991, poté na něj navázala sada modelů Audi Sport Quattro. A ještě malá perlička na závěr: roku 2004 byl tento model porotou Sports Car International vyhlášen jako čtvrtý nejvýznamnější sportovní vůz osmdesátých let.

Fotogalerie - Audi Quattro

 

Audi 100

Roku 1968 byl poprvé představen model Audi 100, který se stal doslova bestsellerem. V čem byl tento vůz tak vyjímečný? V první řadě stál na počátku zcela nové typové řady Audi a krom toho pomohl značce získat dobré postavení do budoucna. Na svou dobu byl vůz rovněž pohodlný, luxusní a po technické stránce dobře vybavený. Díky motoru o objemu 1,8 l Audi 100 sklízela úspěch také na americkém trhu. Audi 100 se dočkalo celkem čtyř generací – druhá byla představena v Lucembursku roku 1976, třetí o šest let později a přišla na trh roku 1990. U poslední generace byla provedena úprava designu (vůz byl oblejší než předchozí modely) a zdokonalení pohonných jednotek (šestiválec o objemu 2,8 l s proměnným sacím potrubím). Roku 1994 byl model přejmenován na Audi A6.

Fotogalerie - Audi 100

 

Auto Union

Roku 1932 byl přestaven nový závodní vůz Auto Union s šestiválcovým motorem, který je umístěn za řidičem. Díky tomu bylo možno dosáhnout potřebného aerodynamického tvaru. Významným se stal mimo jiné i proto, že se na jeho konstrukci podílel Ferdinand Porsche. Tento model představoval ve své době vrchol techniky závodních aut, především díky tvaru karoserie, lehčí konstrukci a výkonnému motoru. To dokazuje i fakt, že pět let po uvedení bylo možné z Auto Union dostat na otevřené dálnici rychlost až 400 km/h.

Tato značka se významně zapsala do historie ještě jednou věcí, jako jedna z prvních značek začala od roku 1938 provádět tzv. „Crash testy“. Během druhé světové války byla produkce vozů přerušena, poslední model spatřil světlo světa roku 1939, výroba se orientovala na zbrojní potřeby.

Fotogalerie - Auto Union

 

Audi K

Audi K byl poprvé přestaven na podzim roku 1921 v Berlíně. Jednalo se o první automobil v Německu, který měl řízení vlevo. Do té doby se navzdory pravému jízdnímu směru vyráběla auta s řízením umístěným v pravé polovině vozu. Tento typ řízení se prosadil poměrně rychle, protože v něm má řidič lepší přehled o protijedoucích vozidlem, což je výhodné především při předjíždění.

Vůz byl mimo jiné vybaven čtyřválcovým motorem se spotřebou paliva 18 litrů na 100 km a dalo se s ním jet maximální rychlostí 90 km/h. Během pěti let, kdy se vyráběl, se ho prodalo celkem 192 kusů.

Fotogalerie - Audi Typ K